Welcome to DAF Trucks

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Всичко за камионите събрано на едно място! https://daf-trucks.bulgarianforum.net

Пишете на Български език с "КИРИЛИЦА"!!!

    Daf truck info

    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 25/2/2009, 03:16

    Какво ще се случи, ако „напомпате“ двигателя на вашия камион допълнително със 100 к.с. и 450 Н.м? При това, без да чакате необозрим срок за доставка и без да се изръсвате безогледно, както би ви се наложило да направите, ако разчитахте на официалните вносители на товарни автомобили?

    Австрийският производител Stein­bauer предлага „универсално“ решение, което поне на теория изглежда доста практично – чип-тунинг за товарни автомобили! Производителят претендира, че чипът спестява гориво, освен че подобрява динамиката. Какво обаче се случва на практика? Ние монтирахме Steinbauer на един чисто нов DAF XF 105.460 и го подкарахме по стандартния маршрут на Тест КАМИОНИ – 340 км под диктовката на стандартния двигател с мощност 462 к.с. и още 340 км с обещаната тяга от 558 коня…

    Чип-тунинг за товарни автомобили

    Eдна от основните ви дилеми при избор на нов автомобил ще бъде изборът на мощност. Да, правилно сте прочели: избор на мощност, а не на двигател. Защото с минимални корекции по електрониката, управляваща горивния процес, производителите са в състояние да получат различна мощност от един и същ двигател.
    Ако вземем за пример DAF, ще забележим, че холандците предлагат модела XF 105 с четири различни нива на мощност – 360, 410, 460 и 510 к.с., всичките, извлечени от 12,9-литровия двигател PACCAR MX. Дали си струва да инвестирате над 10 000 лв. в 100 допълнителни конски сили? Все пак това прави по 100 лв./к.с.! Дали добавената мощност наистина ще подобри динамиката на автомобила ви и дали той ще може да изкачва баирите с по-нисък разход на гориво?
    Логичният отговор на всички тези въпроси е „ДА“. Най-малкото, това е сигурно поне за тези транспортни фирми, които експлоатират автомобилите си с максимално натоварване по сравнително пресечени терени. Доказателство за този извод са всички наши тестове, проведени досега.
    Да речем обаче, че сте от най-вър­лите фенове на DAF, който за разлика от повечето други производители въобще не предлага двигатели V8, а мощността на предлаганите е ограничена до споменатите 510 к.с. (всъщност преди две години при дебюта на XF 105 от централата в Айндховен обявиха, че ще пуснат на пазара версия с мощност 560 к.с., но впоследствие се отказаха от тази идея с мотива, че в Европа едва 3% от всички продажби на товарни автомобили са в класа над 500 к.с.). В такъв случай единственият начин, по който можете да се сдобиете с повече конски сили, е да прибегнете до т.нар. чип-тунинг.
    Логиката на чип-тунинга за товарни автомобили съвсем не е за пренебрегване. Производителите на подобни устройства твърдят, че прилагат абсолютно същата електронна „гимнастика“, която се практикува и от самите производители на товарни автомобили, само че на по-ниска цена. Разбира се, понятието „по-ниска“ цена е доста условно, тъй като на пазара се предлага чип-тунинг и за 360, и за 3600 лв.
    Имайки предвид, че превозвачите, които са склонни да се разделят с над 180 000 лв. за влекач от реномирана европейска марка, едва ли ще се доверят на китайска електроника, можем да предположим, че изборът им ще се ограничи до по-скъпите марки чип-тунинг, нерядко разполагащи дори със сертификат от TÜV. Една от тези марки е австрийската Steinbauer, която се предлага в България от няколко години и вече е доказала качествата си при леките и лекотоварните автомобили (ако си спомняте, преди време КАМИОНИ тества един лекотоварен Citroёn Jumpy с чип-тунинг Steinbauer, който наистина се отчете с по-добра динамика и дори с малко по-нисък разход на гориво от стандартния модел).
    Какво цели обаче приложението на Steinbauer при тежките товарни автомобили? Самото име на производствената гама, предназначена за този клас превозни средства, толкова нетипични за тунинговане, е достатъчно красноречиво: Fuel Saver, т.е. нещо като „спестител на гориво“. Трябва да признаем, това звучи доста интересно… Ами нека да го пробваме! Поръчахме от Австрия един чип, монтирахме го на DAF XF 105.460 (специални благодарности на вносителя на Steinbauer в България!) и подкарахме „напомпания“ до 558 к.с. камион по обичайния ни
    340-километров маршрут.
    През първия ден изминахме 340 км със Steinbauer, през втория – 340 км без него. И в двата случая композицията беше 39-тонна, водачът – един и същ (влиянието му върху резултатите от теста е пренебрежимо малко, тъй като предавателната кутия беше автоматизирана), а атмосферните условия – абсолютно идентични. Всичко това ни накара да повярваме, че истината няма къде повече да се крие.

    Нашият тест показа, че положителните качества на Steinbauer съществуват само на хартия, поне при DAF XF 105.460. На практика чип-тунингът не оказа абсолютно никакво влияние върху разхода на гориво и динамиката. За сметка на това списъкът с недостатъци е доста дълъг:

    - Допълнителни разходи от 3500 лв.;

    - Ускорено износване на агрегатите от силовото предаване (според DAF);- Съкращаване на сервизните интервали (според DAF);

    - Отпадане на заводската гаранция на DAF (вж. карето „Официалното становище на DAF“ на стр. 26);

    Всъщност някои от тези недостатъци – ускореното износване и съкратените сервизни интервали, вероятно ще се проявят само в случай че електронният управляващ блок на камиона въобще разреши на чипа да се развихри (а явно това не се получи по време на нашия тест – може би заради заводските настройки на самия двигател или заради заложения лимит от 2300 Н.м на трансмисията). Със сигурност обаче щастливите собственици на нови камиони няма да рискуват да загубят гаранцията си само заради един експеримент. При употребяваните товарни автомобили въпросът стои другояче. Там като че ли експериментите са малко по-допустими, но при едно важно условие: първо се уверете, че чипът наистина повишава мощността на вашия камион, и чак тогава рискувайте парите си.

    Ако някой има още информация нека я сподели
    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 12/3/2009, 04:55

    С юбилеен влекач DAF XF 105.510 увеличи автопарка си хасковската фирма RS Transport. Лъскавият камион е от специалната серия на холандския производител, пусната по повод 80-годишнината на DAF, отбелязана в края на 2008 г. DAF ще произведе около 200 такива автомобила. Камионът бе доставен от официалния вносител на марката у нас - ЮБН Ауто, а новият му собственик го докара на собствен ход до България. Влекачът е с най-високо ниво на оборудване. Двигателят е с мощност 510 к. с., а предавателната кутия е 12-степенна, автоматична – ZF 12AS Tronic. Кабината и спойлерите са боядисани в ефектен черен металик. Отвън огромната кабина Super Space Cab е изпъстрена съc сребристи надписи DAF 80 Anniversary (DAF 80-годишнина) и фирмени надписи на RS Transport, и е оборудвана с множество екстри като преден ролбар с допълнителни халогенни фарове, странични огледала в цвета на кабината, четири тромби на покрива. Оборудването на интериора включва новото алуминиево арматурно табло, шофьорска седалка специално изпълнение, DVD-навигация с LCD-дисплей, хладилник и дори микровълнова печка. Новият автомобил ще бъде пуснат веднага в оборот от RS Transport. В момента фирмата, която има офис в Антверпен, основно извършва превози от Белгия за Франция, Испания и Англия. Паркът и се състои от 30 влекача, само от марката DAF, които са на възраст до 4-5 години.

    Daf truck info 6f91ad10
    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 19/4/2009, 17:55

    DAF XF 105 - Икономичният исполин


    За просторната и удобна кабина вече стана дума. Трябва да се подчертае само ергономичното разположение на уредите за управление, централната конзола, както и богатото на информация арматурно табло. Super Space Cab предлага и изобилие от ниши за багаж, както и възможност за оборудване с 42-литров хладилник. Е, водачите са замесени от особено тесто и рядко се случва да са напълно доволни. Наблюденията им сочат, че когато си оставели обувките на първото стъпало на кабината и вали дъжд, на сутринта ги намирали мокри. А обяснението за това е просто според специалистите от ЮБН Ауто. Панелът от шофьорската врата, който покрива стъпалата, служи само да предпази от натрупване на кал, сняг и лед по тях, но не е снабден с уплътнения. Или стъпалото не е мислено като шкафче за обувки. Друг сериозен момент от опита на Иво Табаков е лесното чупене на предното стъкло при удар от малко камъче. В ЕТ Румяна Хинкова са имали няколко подобни случая. Според ЮБН Ауто в случая вероятно става въпрос за определена партида от стъкла, тъй като след замяната на счупените стъкла лесната трошливост е изчезнала.

    Здрава и надеждна е ходовата част на XF 105, като сервизните специалисти не са отбелязали характерни проблеми и неизправности по предното и задното окачване и техните елементи – ресори, пневмобалони, щанги и пр. Тук е мястото да се отбележи компактната конструкция на шасито на DAF XF 105. Производителят интелигентно е обединил в общ модул ауспуховото гърне, стойката с акумулаторите и системата за AdBlue. Въздушните резервоари и елементите на спирачната система са монтирани в самото шаси. Това отваря място за горивен резервоар с вместимост 1500 л и за изработка на влекач с ниско седло, предназначен за теглене на полуремаркета за високообемни товари. Всъщност цялата концепция на XF 105 е изградена на модулен принцип. Това предполага минимизиране на броя на резервните части, ремонтопригодност и бързо отстраняване на възникнали неизправности. Прибавено към останалите плюсове на модела, това го прави едно добро предложение и добър избор на пазар за автомобили втора употреба.
    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 19/4/2009, 17:56

    09-12-2008 DAF XF 105 - Икономичният исполин


    Двигателят

    DAF XF 105 се оборудва с 12,9-литровия 6-цилиндров дизелов двигател PACCAR MX, разработен и произведен от холандския производител с идеята да комбинира отлично пътно поведение с икономична работа. Моторът се предлага с варианти на максимална мощност от 410, 460 и 510 к.с., която се постига при 1500 об/мин. Много по-висок, отколкото при предишния двигател ХЕС, е въртящият момент – съответно 2000, 2300 и 2500 Нм, при оборотен режим от 1000 до 1410 об/мин. Още с пускането на модела двигателят покрива еконормите Евро-4 или Евро-5 с помощта система за впръскване на горивото SMART и технология SCR, използваща добавката AdBlue, като работи без допълнителен филтър за улавяне на сажди. Сега вече двигателят се предлага и във вариант EEV. Наблюденията на ЮБН Ауто са, че у нас се предпочитат основно автомобили с мощност на двигателя 410 к. с. и не толкова често – с 460 к.с. Ако започнем с икономичността, мнението на Иво Табаков е, че XF 105 рязко превъзхожда други марки. Отчетено по бордовите компютри на автомобилите на ЕТ Румяна Хинкова, разходът се движи в границите 33 – 34 л/100 км при ремарке с 20 т товар по направлението България – Германия – България през Румъния. Според г-н Табаков DAF XF 105 дава и разход около 30 л/100 км, при курсове между Германия и Холандия. В сервиза на ЮБН Ауто за 2 години са отбелязали една сервизна кампания за смяна на гарнитури на картера на двигателя, защото при определена партида са се получили епизодични течове на масло. Специфика при мазането на двигателя на DAF XF 105 е това, че при първото обслужване трябва да се махне цедката от топлообменника за маслото. Идеята на производителя е, че докато двигателят е нов и все още сработва, износването е интензивно и цедката трябва да обере стружките и твърдите частици, попаднали в маслото. Друга положителна черта на модела е удълженият интервал на сервизно обслужване. При експлоатация в Европа и използване на синтетично масло, казва Васил Василев, смяната на масло и филтри може да става и на 80 000 км пробег. Родната действителност обаче изисква по-кратки сервизни интервали – най-вече заради качествата на дизеловото гориво. Точно дизеловото гориво и присъствието на вода в него могат да се окажат проблем за иначе безотказния двигател, казва Васил Калев. Горивната система на мотора – помпа-дюза, както при всички съвременни двигатели не обича некачествен дизел. Състои се от 6 дюзи и 6 помпи с електронен контрол. А дори и да се разминат проблемите, не е възможно да се търси икономично работа с некачествено гориво, смята специалистът. А проблемите с горивото до голяма степен се избягват, чрез поръчката на сепаратор за отделяне влагата. Некачествено или фалшиво AdBlue също води до проблеми. От септември 2007 г. производителят е започнал да вгражда в системата за контрол на изгорелите газове при двигателите PACCAR MX датчици, отчитащи нивото на NOx на входа и на изхода на катализатора. Това е направено като наказателна мярка срещу водачи и собственици на фирми, решили да пестят от AdBlue, като го заменят с вода, да речем, и като ход, който трябва да пази природата. Сега при такова хитруване компютърът отчита неефективна работа на системата за очистване на изгорелите газове и отнема до 40% от мощността на двигателя, колкото автомобилът да може да се придвижи до сервиз. Всъщност системата за AdBlue и по-точно блокът за нейното управление е доста взискателен и към чистотата на добавката. Отбелязани са случаи на отказ на системата да впръсква уреята, когато добавката е била в съд, в който преди това е имало бензини, дизелово гориво или масло и който след това е измит. Причината – гумени елементи, които не издържат на горива. От началото на тази година в DAF XF се вграждат блокове за управление Bosch, които са по-устойчиви, но това не значи, че добавката не трябва да е качествена или чиста, предупреждава Васил Василев, защото 99 на сто от проблемите при XF 105 идват от лоша хигиена и некачествена добавка AdBlue. И с това като че ли се изчерпват „главоболията“ около двигателя, смята той.
    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 19/4/2009, 17:56

    DAF XF 105 - Икономичният исполин


    Силовото предаване

    Серията XF 105 на DAF дава възможност за избор между ръчна и автоматична предавателна кутия. Ръчният вариант е на ZF, 16-степенен, като при него включването на предавките става с малко усилие благодарение на системата Servoshift. Автоматичната предавателна кутия AS-Tronic се предлага във вариант с 12 или 16 предавки, като тя със сигурност щади съединителя. Характерно за силовото предаване на XF 105 е, че то получава от двигателя много висок въртящ момент. Това позволява постигане на високи показатели на пътя при ниски обороти на двигателя. Към това се прибавя и големият избор от предавателни числа на главното предаване, включително и отношение 2,69:1. Именно такова бързо главно предаване позволява висока скорост при ниски обороти на двигателя, което води до намален разход на гориво при равнинни пътища. При предавателните кутии не са наблюдавани неизправности и проблеми, единодушни са специалистите. Що се отнася до съединителя, досега няма случаи на дефектирал такъв при правилна експлоатация. Рано е да се каже какъв е ресурсът му, но при предния модел XF 95 смяната му не е ставала наложителна преди пробег от поне 700 000 км. Надеждни и безотказни са и карданът, главното предаване, диференциалът, полуваловете.

    Спирачна система, кабина и ходова част

    Двигателят PACCAR MX се комбинира с вградена моторна спирачка, която има мощност от 200 кВт при 1500 об/мин или 325 кВт при 2100 об/мин. Според производителя това е една от най-добрите моторни спирачки. Според Иво Табаков обаче тя не можела да замести ретардера. За това било показателно, че понякога се налагала смяна на спирачните накладки на камионите на ЕТ Румяна Хинкова след пробег от около 200 000 км. Факторът водач при износването на накладките е голям. От друга, коментират от ЮБН Ауто, за да е ефективна моторната спирачка, трябва да се работи правилно с нея, като преди включването є трябва да се мине с една предавка надолу. Това гарантирало пробег на спирачните накладки от поне 400 000 км преди смяната им. А междусменният им интервал надхвърля 800 000 км пробег, ако автомобилът има и вграден интардер.
    Daf xf 105.510 Euro5
    Daf xf 105.510 Euro5
    ADMINISTRATOR
    ADMINISTRATOR


    Male
    Брой мнения : 481
    Години : 29
    Местожителство : София
    Репутация : 3
    Дата на регистрация : 24.02.2009

    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Daf xf 105.510 Euro5 19/4/2009, 17:56

    DAF XF 105 - Икономичният исполин


    За просторната и удобна кабина вече стана дума. Трябва да се подчертае само ергономичното разположение на уредите за управление, централната конзола, както и богатото на информация арматурно табло. Super Space Cab предлага и изобилие от ниши за багаж, както и възможност за оборудване с 42-литров хладилник. Е, водачите са замесени от особено тесто и рядко се случва да са напълно доволни. Наблюденията им сочат, че когато си оставели обувките на първото стъпало на кабината и вали дъжд, на сутринта ги намирали мокри. А обяснението за това е просто според специалистите от ЮБН Ауто. Панелът от шофьорската врата, който покрива стъпалата, служи само да предпази от натрупване на кал, сняг и лед по тях, но не е снабден с уплътнения. Или стъпалото не е мислено като шкафче за обувки. Друг сериозен момент от опита на Иво Табаков е лесното чупене на предното стъкло при удар от малко камъче. В ЕТ Румяна Хинкова са имали няколко подобни случая. Според ЮБН Ауто в случая вероятно става въпрос за определена партида от стъкла, тъй като след замяната на счупените стъкла лесната трошливост е изчезнала.

    Здрава и надеждна е ходовата част на XF 105, като сервизните специалисти не са отбелязали характерни проблеми и неизправности по предното и задното окачване и техните елементи – ресори, пневмобалони, щанги и пр. Тук е мястото да се отбележи компактната конструкция на шасито на DAF XF 105. Производителят интелигентно е обединил в общ модул ауспуховото гърне, стойката с акумулаторите и системата за AdBlue. Въздушните резервоари и елементите на спирачната система са монтирани в самото шаси. Това отваря място за горивен резервоар с вместимост 1500 л и за изработка на влекач с ниско седло, предназначен за теглене на полуремаркета за високообемни товари. Всъщност цялата концепция на XF 105 е изградена на модулен принцип. Това предполага минимизиране на броя на резервните части, ремонтопригодност и бързо отстраняване на възникнали неизправности. Прибавено към останалите плюсове на модела, това го прави едно добро предложение и добър избор на пазар за автомобили втора употреба.

    Sponsored content


    Daf truck info Empty Re: Daf truck info

    Писане by Sponsored content


      В момента е: 10/5/2024, 22:22